Учените разкриват влечуго на 240 милиона години, оприличено на „китайски дракон“
Снимка: skynews.com
Sky News | 2024-02-23 | 13:36:20

След като откриха други, по-пълни екземпляри, учените вече успяха да представят пълно изображение на създанието.

, който е живял през триаския период, е имал 32 отделни вратни прешлена и крайници с перки.

Изображение: Вкаменелостите на Dinocephalosaurus orientalis са открити в провинция Гуейджоу в Южен Китай през 2003 г. Снимка: Национални музеи на Шотландия/ПА

Екип от международни изследователи откри добре запазена риба в областта на стомаха й, което предполага, че тя е много добре адаптирана към живота в океана.

Ник Фрейзър от Националните музеи, който беше част от международния екип, който изучаваше вкаменелостите, каза: „Това откритие ни позволява да видим напълно това забележително животно с дълга шия за първи път.

„Това е още един пример за странния и прекрасен свят на Триас, който продължава да озадачава палеонтолози.

„Сигурни сме, че ще плени въображението на целия свят поради поразителния си външен вид, напомнящ на дългия и подобен на змия митичен китайски дракон.“

Дългата шия на Dinocephalosaurus orientalis направи сравнение с шията на Tanystropheus hydroides, друго морско влечуго от периода на средния триас както в Европа, така и в Китай.

И двете влечуги са с подобен размер и имат няколко общи характеристики на черепа, Диноцефалозавърът обаче има много повече прешлени както във врата, така и в торса, което го прави много по-приличащ на змия.

Прочетете повече от Sky News:
Учените откриват основната причина за дългата мозъчна мъгла от COVID
Космическият кораб докосва Луната в „огромен скок напред за цялото човечество“

Изследователи от Шотландия, Германия, Америка и Китай участваха в 10-годишно проучване на Dinocephalosaurus orientalis в Института по Палеонтология и палеоантропология на гръбначните животни, Пекин, част от Китайската академия на науките.

Въпреки повърхностните прилики, Диноцефалозавърът не е бил тясно свързан с известните плезиозаври с дълги вратове, еволюирали около 40 милиона години по-късно и за които се смята, че са били вдъхновението за чудовището от Лох Нес.

Професор Ли Чун от института каза, че международният екип е „използвал новооткрити екземпляри, съхранявани в Китайската академия на науките, за да надгради съществуващите ни познания за това животно“.

„Сред всички изключителни находки, които направихме в триаса на провинция Гуейджоу, Диноцефалозавърът вероятно се откроява като най-забележителното.“

Документът, описващ животното, се появява в Earth And Наука за околната среда: Транзакции на Кралското общество на Единбург.

Източник: skynews.com